For at fremme faglighed forventer vi, at skolens personale:
er velfunderet, velforberedt og engageret i sine opgaver
er nysgerrig i forhold til at opnå kendskab til den enkelte elevs forudsætning for læring og trivsel
tilrettelægger undervisning og aktiviteter med fokus på udbytte for alle elever
inddrager elever, forældre og relevante fagpersoner i arbejdet med at skabe læring og trivsel for eleverne
samarbejder med skolens ressourcecenter for faglig sparring
samarbejder bredt og konsulterer CLT/PPR[1], når det er nødvendigt
taler løbende med eleverne om deres trivsel og faglige udvikling, og afholder f.eks. elevsamtaler og hjemmebesøg for at blive klogere på den enkelte elev
styrker løbende sine kompetencer
tør afprøve nye metoder, og i den proces accepterer risikoen for at tage fejl
[1] CLT: Center For Læring & Trivsel/PPR: Pædagogisk Psykologisk Rådgivning er betegnelser for kommunens ressourcecenter, bestående af skolepsykologer, tale/hørepædagoger, ergoterapeuter, etc.
ELEVER
VI ER KLAR, NYSGERRIGE OG ENGAGEREDE
VI ER POSITIVE
VI DELTAGER
VI ER ÅBNE OG SAMARBEJDER
VI TØR FEJLE
For at fremme faglighed forventer vi, at skolens elever:
er velforberedte og engagerede i de opgaver, de stilles overfor og møder undervisningen og aktiviteter med nysgerrighed og en åben og positiv tilgang
indgår i samarbejde med skolens personale og kammerater, idet der ligger et ansvar for såvel egen læring som for at bidrage til den fælles læring
får lavet lektier og møder til tiden
er aktive og byder ind med det, man kan
er forberedte til dagens aktiviteter, f.eks. med passende påklædning, et fyldt penalhus og relevante skolebøger pakket i tasken
har en positiv og engageret tilgang til nye opgaver, og accepterer at man kan komme til at tage fejl
FORÆLDRE
VI ER POSITIVE OG HAR TILLID TIL SKOLEN OG FÆLLESSKABET
VI ER NYSGERRIGE
VI STØTTER VORES BØRN
For at fremme faglighed forventer vi, at skolens forældre:
udviser tillid til, og bakke op om, skolens aktiviteter og undervisning
har en nysgerrig tilgang til, hvad eleverne arbejder med, og indgår i en konstruktiv dialog om den enkelte elevs læring og udvikling
hjælper om nødvendigt sit barn med at møde forberedt – f.eks. ved at sørge for, at barnet er påklædt til skolens aktiviteter
bakker positivt op om lektier
støtter eleverne i at forsøge og at trodse frygten for at fejle ved vanskelige opgaver