Regnbuen

Vores pædagogiske tanker og aktiviteter

Vi bestræber os på, at børnene altid møder engagerede, nærværende og autentiske voksne med smil på læben. Vi lægger stor vægt på, at det er børnenes fritid og forsøger at skabe de bedste rammer for denne. Det er vigtig for os, at ALLE børn får mulighed for at: udvikle sig, finde sin egen rolle, turde stå frem, sige til og fra, bliver set og hørt, forsøge sig, lære, engagere sig, være social, skabe relationer på tværs af årgange, respektere andre og lære at se egen andel.

Planlægningen af vores daglige aktiviteter varierer fra uge til uge. Der er selvvalgte og voksenstyrede aktiviteter.

Vi tilbyder værksteder i mange afskygninger. Vores mål er at give børnene nogle dejlige og positive timer med forskellige aktiviteter og tilbud, afhængig af hvad børnene og de voksne kan og brænder for.

• Boldspil
  • Busture
  • Fødselsdage
  • Julegaveværksteder
  • Årstidsbestemte aktiviteter
  • Motorik
  • PC-rummet
  • Legetøjsdage
  • Det grønne område
  • Wellness
  • Filmdage
  • Udedage
  • Båldage
  • Bagning
  • Snitteværksted
  • Syning
  • Tegne og male
  • Smykkefremstilling
  • Ture til vores kolonihave

Børnemøder

På børnemøderne får børnene mulighed for, at komme med deres ønsker til kommende aktiviteter, ture ud af huset, indkøb af nye ting/spil og vi tager div. problemstillinger/dilemmaer op. Derudover er der til hvert møde et planlagt emne (voksenstyret), som vi debatterer.

Fødselsdage

Fødselsdage afholdes samlet én gang om måneden for Børnehaveklassen og 1. klasse.

2. og 3. klasse afholder fælles fødselsdag hvert kvartal med leg og hygge i aften-SFO.

Forældrene betaler 200 kr. for alle 4 år, og bliver opkrævet ved start i Børnehaveklassen.

Busture

Vi tager så vidt muligt mindst en gang om måneden på bustur. Hvis børnene ikke skal deltage, vil vi gerne have besked og skal da være afhentet senest kl. 13. Vi kan ikke påtage os at sende børn til bus, musikskole, fodbold osv. på dage, hvor vi er ude af huset. Værkstederne er ligeledes lukket i disse dage.

Vi afholder forskellige arrangementer f.eks.:

• Forældrecafé
  • Sensommerpicnic
  • Halloweensuppe over bål
  • Juledisco
  • Én overnatning i SFO’en for 2. og 3. klasse
  • Fastelavnsfest afholdes fælles med skolen

Kontakt Regnbuen