Konfirmation

Konfirmationsforberedelsen foregår fra september til april/maj i det år, hvor eleven går i 7. klasse.

Konfirmandundervisningen for de elever, der bliver konfirmeret i Otterup Kirke, foregår i konfirmandstuen ved Otterup Kirke. Det er også muligt at vælge at blive konfirmeret og gå til konfirmandforberedelse i eget sogn.

Konfirmationsdato 2025

Fremadrettet ligger de konfirmationer, der tidligere lå på St. Bededag (4. fredag efter påske), på 4. lørdag efter påske.

Søndag den 11. maj i Otterup Kirke (3. søndag efter påske) vil derfor være datoen for konfirmandelever på Otterup Realskole.

Konfirmationsdatoer for 2026 – 2029

Søndag den 26. april 2026 i Otterup Kirke

Søndag den 18. april 2027 i Otterup Kirke

Søndag den 7. maj 2028 i Otterup Kirke

Søndag den 22. april 2029 i Otterup Kirke

Indskrivning til konfirmandundervisning

Elever, der begynder i 7. klasse efter sommerferien, som ønsker at blive konfirmeret følgende forår, skal tilmeldes konfirmationsundervisning.

For at vi kan planlægge undervisningen bedst muligt, er det meget vigtigt, at kommende elever tilmelder sig.

Tilmelding skal ske på www.otterupsogn.dk. OBS! Tilmelding er gældende, når tilmeldingen er bekræftet fra kirkekontoret.

Konfirmandtilmelding

Klik her for at tilmelde dit barn til konfirmationsforberedelse og konfirmation med dit MitID. Ved fælles forældremyndighed skal begge forældre give samtykke til tilmeldingen.

Hvis dit barn er døbt i udlandet eller et andet kristent trossamfund, skal du bruge en kopi af dåbsattesten.

Hvis du har brug for at tilmelde dit barn senere, eller behøver hjælp til tilmeldingen, er du velkommen til at kontakte kirkekontoret